معرفی جناب حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

این وبلاگ به همت و اراده دوستان حاج آقا در دوران سخت دفاع مقدس و فتنه های پیاپی بعد از آن، ایجاد شده است

معرفی جناب حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

این وبلاگ به همت و اراده دوستان حاج آقا در دوران سخت دفاع مقدس و فتنه های پیاپی بعد از آن، ایجاد شده است

اگر آقای هاشمی پشت سر ولایت حرکت کند بنده زیر نعلین‌هایش را می‌بوسم اما آقای هاشمی که می‌خواهد ستون خیمه ضد انقلاب شود باید فکری به حال خود بکند و افرادی که قصد داشته باشند ستون خیمه ضد انقلاب باشند مردم تکلیفشان را مشخص می‌کنند.
"بوشهرنیوز"جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی حضور یافت و به پرسش‌های این دانشجویان پاسخ داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز دوشنبه در همایش "جنگی که بود جنگی که هست " که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه جنگ دیروز و جنگ امروز دارای یک سری اشتراکات و تفاوت‌هایی با هم است، در بیان اشتراکات این دو جنگ، گفت: اولین نقطه اشتراکات، اهداف برپا کنندگان این جنگ‌ها است و نقطه بعدی، اهداف افراد حاضر در جبهه خودی است.

وی افزود: در این 2 جنگ، یعنی جنگ تحمیلی و جنگ نرم هدف دشمن یکی است؛ البته تاکتیک‌های متناسب با هر جبهه‌ای تعریف می‌شود و هر نبردی، نوع تاکتیک را نیز تعیین می‌کند.

ذوالنور با اشاره به اینکه در هر عرصه‌ای هدف دشمن انهدام جبهه مقابل است، تصریح کرد: در جنگ 8 ساله، دشمن اهداف خاصی را تعقیب می‌کرد، که هدف اصلی دشمن سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بود، البته امروز نیز در جنگ نرم نیز هدف همان هدف است و تغییری پیدا نکرده و اهداف نیروهای خودی نیز به همین صورت است، زیرا در آن جنگ حفظ مواضع هدف نیروهای خودی بود و امروز نیز نیروهای مدافع کشور همین شعار را سر می‌دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بیان اشتراک دوم جنگ سخت و جنگ نرم، اظهار داشت: بعد دوم بحث تجهیزات و امکانات است؛ همگان بر این تصورند که هر کس تجهیزات بیشتری داشت زمینه غلبه بیشتری دارد، اما در دوران 8 سال دفاع مقدس نوع جدیدی از نبرد را تست کردیم که با کمبود امکانات و تجهیزات نسبت به دشمن بتوانیم بر آن غلبه کنیم که این مدل را می‌توان در حوزه سیاسی و فرهنگی نیز به کار گرفت.

وی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی از نظر تجهیزات هیچ شباهتی با دشمن نداشتیم و دشمن بر ما برتری داشت، اما به حمد الله توانستیم به دشمن غلبه کرده و جلوی رسیدن آنها به اهدافشان را بگیریم که البته امروز هم استراتژی همین است و بایستی در جنگ نرم با وجود عدم تقارن امکانات و تجهیزات اگر مانند جنگ 8 ساله با اعتقاد وارد شویم، اینگونه نخواهد بود که پیروزی را از آن دشمن بدانیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص تفاوت‌های جنگ 8 ساله و جنگ نرم، گفت: جبهه دشمن در جنگ 8 ساله نمایان بود و هیچ‌گاه ترسی از این نداشتیم که کسی جبهه دشمن را گم کند، اما امروز آسمان عملیات نرم دشمن و جبهه درگیری ابری بوده و میدان غبار آلوده است.

وی با بیان اینکه خط و خطوط در این جنگ قابل تشخیص نیست، افزود: به همین دلیل اگر رزمنده‌ای جهت‌یابی را بلد نباشد جبهه‌ها را گم خواهد کرد.

ذوالنور در ادامه سخنان خود یادآور شد: ملی مذهبی‌ها در زمان امام خمینی‌(ره) و بعد از فتح خرمشهر علیه ادامه جنگ بیانیه صادر کردند و حتی در یکی از بیانیه‌های خود آیه‌ای از قرآن نیز آوردند و بر آتش‌بس تاکید داشتند، اما امام فریب آنها را نخورد.

ذوالنور ادامه داد: این آقایان ملی مذهبی که امروز اصلاح‌طلبان، آنها را زنده کرده و به جان مردم انداخته‌اند، از طرف مردم شناخته شده نیستند، البته این افراد با امام(ره) مخالف بوده و آن را به صراحت بیان کردند، اما کسانی هم بودند که با امام مخالف بودند اما جرات بروز نداشتند.

وی موسوی خوئینی‌ها را از جمله کسانی که با امام(ره) مخالف بودند اما جرات بیان نداشتند عنوان کرد و افزود: موسوی خوئینی‌ها تصریح می‌کند که در زمان امام(ره) جنگ را قبول نداشتیم اما به دلیل ابهت امام (ره) چیزی نگفتیم اما امروز فضا متفاوت و این جملات را خود موسوی خوینی‌ها بیان می‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در زمان امام خمینی(ره) 2 جبهه بیشتر وجود نداشت یکی مربوط به مدافعان و دیگری نیز مربوط به مخالفان بود، تصریح کرد: در آن زمان نیز مانند زمان پیامبر(ص) ستونی وجود نداشت که افراد منافق بتوانند به آن تکیه کنند اما در زمان امام علی(ع) فضا برای منافقین مهیا بود تا آنها بتوانند با تکیه بر پیامبر در مقابل امام علی (ع) بایستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نفاق در جنگ نرم بیشترین اثر را دارد، تصریح کرد: امروز متاسفانه درگیر صحنه‌ای مشابه با زمان امام علی‌(ع) هستیم و به قول امام علی(ع) زمان ایشان جنگ سختی بود و هر کسی در آن داوم نمی‌آورد و همان طوری که امیرالمومنین گفتند؛ کسانی در جنگ دوام می‌آوردند که اهل بصیرت و صبر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه جنگ نرم بصیرت خاص خود را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در جنگ 8 ساله تحمیلی سلاح حرف اول را می‌زد و در جنگ نرم بصیرت و بینش حرف اول را می‌زند، البته بصیرت چشم و ابزار نیست، بلکه نوری ایت که بتوان با آن مسائل را تشخیص داد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسانی که کوله باری از تجربه در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال همراه خود داشتند در این فتنه سقوط کردند، گفت: این افراد همه چیز را در اختیار داشتند، اما دارای بصیرت نبودند به همین دلیل سقوط کردند و به جای شناسایی جهت درست و حرکت پشت مقام معظم رهبری مسیر اشتباه را پیمودند.

ذوالنور عرصه جنگ نرم را عرصه‌ای گسترده و دارای 100 لایه عنوان کرد و افزود: ممکن است فردی حتی مرجع تقلید بزرگی باشد اما اینها دلیل نمی‌شود که فرد در این جنگ منحرف نشود.

وی ادامه داد: در فتنه اخیر گروه‌های مختلفی خدمت مراجع رفتند تا آنها را مجاب به موضع گیری کنند و این گروه‌ها از همسر فلان شهید گرفته و تا افراد دیگر را جلو فرستاده تا حمایت مراجع را بگیرند تا بتوانند از نفوذ مراجع و حمایت آنها برخورد شوند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز لایحه‌های مختلف و پیچیده در جنگ نرم وجود دارد، تصریح کرد: اگر پستوهای فتنه را نشناسید دچار مشکل می‌شوید و اگر خواص به هشدارها توجه می‌کردند مشکل‌ها کمتر می‌شد.

وی افزود: هشدارها در فتنه سلامت افراد را تضمین می‌کند، اما بسیاری از خواص که در حوادث بعد از انتخابات دچار مشکل شدند نسبت به امام خمینی(ره) اعتقاد نداشتند و فقط شعار خط امام را سر می‌دهند.
ذوالنور با اشاره به اینکه بسیاری در فتنه‌ها زمین خوردند، تصریح کرد: زمین خوردن خواص دلایل مختلفی داشت که عامل سقوط بعضی از خواص مسئله بصیرت نبود بلکه دنیاخواهی‌ آنها باعث سقوطشان شد و بعضی از خواص نیز به دلیل لقمه حرام دچار مشکل شدند.

* نابودی حیا یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم است

ذوالنور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کسانی امروز در خارج از کشور متواری هستند و تلاش می‌شود تا آنها را به کشور بازگردانند اما عده‌ای جلوی بازگشت این افراد را می‌گیرند، در حالی که به گفته وزیر اطلاعات پرونده یکی از این افراد 35 کتاب است.

وی افزود: عده‌ای تصور می‌کردند که بعد از امام خمینی(ره) آنها رهبر می‌شوند و چون به این خواست خود نرسیدند، امروز مشکل ایجاد می‌کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: آقای صانعی در سال 64 امام خمینی(ره) را تنها گذاشت و دیدش این بود که بعد از امام(ره) اداره کشور دچار مشکل می‌شود و چون احساس می‌کرد که وی بعد از امام(ره) رهبر می‌شود و به این خواسته خود نرسید موضع آقای صانعی بعد از رهبری مقام معظم رهبری تغییر کرد و وی در سال 74 به مرز قرمز رسید و در سال 76 نیز با آغاز حاکمیت اصلاح‌طلبان به دلیل آنکه آنها به فردی نیاز داشتند که به عنوان مرجع به وی تکیه کنند، صانعی را مدنظر قرار دادند.

* وزارت آموزش و پرورش دولت خاتمی می‌خواست نوجوانان را به سمت صانعی سوق دهد

ذوالنور خاطرنشان کرد: در زمانی که مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش بود به مدیران مدارس ابلاغ کردند که اگر کسی به سن تکلیف می‌رسد، شما افراد را به سمت آقای صانعی سوق دهید که البته این موضوع عملی نشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آقای صانعی بعد از مدتی به صدور فتواهای عجیب و غریب روی‌ آورد خاطرنشان کرد: فتوا نیاز به منبع دارد و بسیاری از فتواهای آقای صانعی سیاسی بود و زمانی که دلایل این فتواها را از وی می‌پرسیدند هیچ پاسخی نمی‌داد.

* صانعی متناسب با نرخ تورم سن بلوغ دختران را از 9 به 13 رساند

وی ادامه داد: آقای صانعی هیچ وقت حاضر نیست فردی دلیل فتواهایش را بپرسد و وی به دنبال فتواهای مقلدساز رفت؛ حتی آقای صانعی متناسب با نرخ تورم سن بلوغ دختران را از 9 به 13 سال رساند و این یک فتوای مقلد‌جمع‌کن است و بعد از این فتوا بسیاری از مراجع فریاد اعتراض برآوردند که به داد مرجعیت برسید و در این شرایط زمانی که جامعه مدرسین بیانیه می‌دهد تا مرجعیت نجات پیدا کند جامعه مدرسین را به اقدام سیاسی محکوم می‌کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری به این معنی است که حتی مرجع تقلید به تبعیت از رهبری حرکت کند، خاطرنشان کرد: ولی فقیه باید مصالح را تشخیص دهد که چه اقدامی به نفع اسلام و کشور است و در کجا حتی حکم خدا برای کشور و اسلام ضرر دارد. البته چون بعضی احکام با توجه به زمان صادر می‌شود ولی فقیه بایستی با توجه به زمان احکام را صادر کند و اگر زمانی حکمی برای کشور و اسلام زیان داشت جلوی آنرا بگیرد.

* خانواده و فرزند از عوامل لغزش برخی خواص است

ذوالنور یکی از عوامل لغزش خواص را خانواده و فرزند عنوان کرد و افزود: خانواده و یا فرزند گاهی باعث انحراف انسان می‌شود و گاهی از ابتدا هدف افراد دو تاست چون عده‌ای در ابتدا به راه امام خمینی‌(ره) تظاهر می‌کنند و بعدها مانند موسوی خوئینی‌ها اعلام می‌کنند که اعتقادی به این راه نداشتند.

وی مهمترین دلیل لغزش خواص را نبود بصیرت برشمرد و گفت: در جنگ جدید مهمترین ابزار موردنیاز افراد بصیرت است و مقام معظم رهبری از زمان فتنه تا امروز در کمترین سخنرانی است که به بصیرت تأکید نکرده باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در جنگ نرم هم باید بصیرت را بالا برد و هم دشمن را شناخت، خاطرنشان کرد: در جنگ نرم اگر به ملاک‌ها توجه شود دچار مشکل نمی‌شویم زیرا در این جنگ ادعا زیاد است اما اگر مبنا نباشد فریب می‌خوریم.

* خاتمی، کروبی، موسوی لاری، مجید انصاری و مجمع روحانیون مبارز به آرمان امام(ره) حمله کردند

ذوالنور با بیان خاطره‌ای از حضور خود در یکی از جلسات مناظره با اصلاح‌طلبان در یکی از دانشگاه‌ها که طرف‌های اصلاح‌طلب حاضر به مناظره نشدند، گفت: خاتمی، کروبی، موسوی لاری، مجید انصاری و مجمع روحانیون مبارز به آرمان امام(ره) حمله کردند.

وی ادامه داد: فعالیت لیبرال‌های متمایل به آمریکا و گروه‌هایی مانند مجاهدین خلق و اجرای برنامه توسط مجریان بی‌بی‌سی فارسی با رنگ سبز و حتی اوباما در زمان تحویل جایزه صلح نوبل می‌گوید‌ فریاد شما را از خیابان‌های تهران شنیدیم و حرکت شما را تشویق می‌کنیم و از حوزه‌های مجازی پشت سر یک جریان قرار می‌گیرند و از آن حمایت می‌کنند مگر با این توصیفات می‌توان شعار خط امام(ره) سر داد؟

* مدعیان خط امام(ره) شعار علیه بزرگترین آرمان امام(ره) را محکوم نکردند

ذوالنور بزرگترین آرمان در خط امام خمینی(ره)‌ را ولایت فقیه دانست و گفت: بیشترین حمله در فتنه اخیر به همین اصل شده و حتی شعار مرگ "بر اصل ولایت فقیه " گفته شد و مدعیان خط امام(ره) این اقدام را محکوم نکردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین قدس را یکی دیگر از مهمترین آرمان‌های امام خمینی(ره) دانست و افزود: در این روز عده‌ای با در دست داشتن آب معدنی و سر دادن شعارهایی بر ضد آرمان قدس به خیابان‌ها آمدند و این برخلاف خط امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه جریان نرم حرکت تدریجی داشته و موشک‌های این جنگ به شکل تدریجی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ اگر آژیر خطری به گوش نمی‌رسد بایستی مراقب بود زیرا موشک‌های این جنگ صدایی ندارد.

ذوالنور در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چقدر از اهداف جنگ نرم دشمن گسترش بدحجابی بوده است؟ گفت: عوامل مؤثری در پیدایش انقلاب نقش داشت که عوامل معنوی عامل اصلی به شمار می‌رود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: حجاب و عفت یکی از شاخصه‌های معنویت به شمار می‌رود و فقط به خانم‌ها محدود نمی‌شود بلکه شامل آقایان هم می‌شود.

وی از بین بردن عفت را یکی از اهداف جنگ نرم دشمن عنوان کرد و گفت: بی‌حیایی یکی از شروط شکست جنگ نرم است و باید برای زدودن آن از جامعه به یکدیگر یاری رسانید که البته در این خصوص دستگاه‌های مختلفی نقش دارد.

ذوالنور در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه در مقابل اغتشاشگران در دانشگاه چه باید کرد؟‌ اظهار داشت: در این موارد نمی‌توان حکم کلی صادر کرد و باید در مقابل هرنوع برخوردی یک واکنش نشان داد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با طرح این پرسش که چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود و آیا نظام نمی‌تواند با سران فتنه برخورد کند؟ تصریح کرد:‌ مطمئناً نظام می‌تواند با سران فتنه برخورد کند اما نظام زمان را در برخورد مؤثر می‌داند البته بعضی از این آقایان که امروز سینه‌چاکی می‌کنند این اقدامات را برای آن انجام می‌دهند تا آنها دستگیر شده و بعد نیز مظلوم‌نمایی کنند.

وی تصریح کرد:‌ سران فتنه هم اکنون در زندان هستند و زندانبان‌‌ آنها مردم به شمار می‌روند البته نظام در دستگیر نکردن آنها کاملا تدبیر کرده و اجازه داده تا آن افراد به یک مرده سیاسی تبدیل شوند نه اینکه با دستگیری، آنها را به یک قهرمان تبدیل کند.

ذوالنور افزود: این افراد امروز در بن‌بست هستند و دستگیری آنان باعث بیرون آمدنشان از بن‌بست می‌شود.

* هاشمی مبارز و انقلابی را روی چشمم می‌گذارم

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی قبل از انقلاب از زندانی به زندانی دیگر می‌رفت و در کارنامه‌اش مبارزات گسترده را به همراه داشت و بنده این آقای هاشمی را بر روی چشمانم می‌گذارم.

وی یادآور شد: یک آقای هاشمی نیز در زمان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت که در جهت سازندگی کشور اقداماتی انجام داد که در آن زمان شعار می‌دادیم "سلام بر سه یاور خمینی،‌ هاشمی و دو سید فاطمی " که این هاشمی نیز بر روی چشم بنده جای دارد.

ذوالنور افزود: یک هاشمی نیز هاشمی زمان جنگ بود که در بعضی موارد با امام(ره) نیز اختلاف داشت البته من نمی‌توانم این هاشمی را به صورت جدی تایید کنم زیرا در صورت تایید وی یعنی امام خمینی(ره) اشتباه کرده است و نمی‌توان بگویم این آقای هاشمی بر روی چشمان بنده جا دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هاشمی دیگر آقای هاشمی زمان سازندگی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در همین زمان بحث شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و همچنین به فاصله طبقاتی اشاره کردند. به همین دلیل نمی‌توان به راحتی آقای هاشمی را در این دوره تایید کرد.

* هاشمی سخنان فائزه را محکوم کند

وی با اشاره به حرف‌های فائزه هاشمی رفسنجانی در تجمع حامیان میرحسین موسوی در میدان ونک و در روزهای بعد از 22 خرداد 88 و سخنان مطرح شده از جانب دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هاشمی اگر سخنان فرزندش را قبول دارد جای بسی تاسف است و اگر قبول ندارد بایستی سخنان وی را محکوم کند که تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

* انتقاد به موضع آیت‌الله هاشمی درباره مهدی

ذوالنور افزود: مهدی هاشمی دیگر فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز همینگونه است و در زمانی که همه می‌گویند "مهدی بیا " اما آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کنند که "مهدی نیا " اگر وی مشکلی ندارد چرا وارد کشور نمی‌شود و اگر دارای مشکل است باید به داخل کشور آمده تا به مشکلات مهدی هاشمی رسیدگی شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین خواستار تعیین تکلیف آقای هاشمی نسبت به فرزندانش شد و گفت: آقای هاشمی در دوران اصلاحات که به تمام آرمان‌های انقلاب توهین شد برای دفاع به صحنه نیامد و در دولت نهم نیز که مقام معظم رهبری از دولت دفاع می‌کرد آقای هاشمی فقط سکوتی از خود به نمایش گذاشته بود.

ذوالنور افزود: آقای هاشمی در دولت دهم تشکیل کمیته صیانت از آرا را دنبال کرد. آقای هاشمی چرا شما این مسئله را دنبال کردید؟

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی فردی زمان‌شناس و زیرک است، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد در مناظره چند جمله در مورد بچه‌های آقای هاشمی به زبان آورد و آقای هاشمی توپ را به زمین دیگری انداخت و به جای مراجعه به قوه قضائیه نامه‌ای سرگشاده به مقام معظم رهبری نوشت. مگر بچه‌‌های آقای هاشمی با مردم متفاوتند که ایشان به جای طرح مسائل خود با قوه قضائیه به رهبری نامه نوشتند؟

ذوالنور با اشاره به اینکه آقای هاشمی با نامه خود به رهبری همه را متوجه ایشان کرد، گفت: همه منتظر بودند تا ببینند که مقام معظم رهبری چه می‌گوید و اگر مقام عظمای ولایت به نامه آقای هاشمی پاسخی نداد آنها به دنبال این بودند تا اعلام کنند که رهبر انقلاب با احمدی‌نژاد است.

وی یادآور شد: آقای هاشمی در روز انتخابات با وجود اینکه به تمام مسائل صندوق اخذ رای خود مشرف است اما از اطرافیان سئوال می‌کند که کد آقای موسوی چیست و حتی همسر ایشان رای خود را بالا گرفته تا به همگان نشان دهد که به آقای موسوی رای داده است و بعد نیز در مصاحبه خود مردم را به آشوب دعوت می‌کند.

ذوالنور همچنین با ابراز انتقاد از سخنان آقای هاشمی در نمازجمعه بعد از انتخابات اظهار داشت: آقای هاشمی همچنین در جمع دانشجویان مشهدی نیز با تحریف سخنان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام گفتند که اگر مردم رهبری را نخواستند ایشان باید برود. آیا در فضای فعلی طرح چنین سخنانی درست است و آیا این سخن فقط در خصوص رهبری ذکر شده و یا درباره آقای هاشمی و دیگر مسئولان نیز صادق است؟ در انتخابات سال 84 مردم هاشمی را نخواستند و به همین دلیل به احمدی‌نژاد رای دادند.

* هاشمی اگر پشت سر ولایت حرکت کند زیر نعلین‌هایش را می‌بوسم
وی در پایان تاکید کرد: اگر آقای هاشمی پشت سر ولایت حرکت کند بنده زیر نعلین‌هایش را می‌بوسم اما آقای هاشمی که می‌خواهد ستون خیمه ضد انقلاب شود باید فکری به حال خود بکند و افرادی که قصد داشته باشند ستون خیمه ضد انقلاب باشند مردم تکلیفشان را مشخص می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۲
محسن اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی